Na rynku dostępne są różne marki skuterów wodnych. Jedną z ciekawszych jest SEA DOO.
Ciekawych nie tylko w związku z nowoczesną stylistyką, ale również ze względu na innowacyjne rozwiązania. Inteligentny hamulec i bieg wsteczny, inteligentne sterowanie przepustnicą, zamknięty system chłodzenia, silniki Rotax, to tylko niektóre z tych ciekawych rozwiązań.
Inteligentny hamulec i bieg wsteczny (iBR)
System hamowania, Sea-Doo iBR (Intelligent Brake and Reverse), został wprowadzony na wyposażenie skuterów wodnych SEA DOO w 2009 roku. Obecnie stosowana jest już trzecia generacja tego systemu. System hamowania pozwala zatrzymać się do 48 m wcześniej niż inna jednostka pływająca, która nie jest wyposażona w ten rodzaj hamulca. Poprzez zastosowanie tego systemu można trzymać obie dłonie na kierownicy podczas jazdy do przodu, neutralnej i do tyłu, zapewnia to stabilne, bezproblemowe manewrowanie przy niskich prędkościach.
Użytkownikami skuterów wodnych z tego typu hamulcem jest straż przybrzeżną Stanów Zjednoczonych.
Inteligentne sterowanie przepustnicą (ITC)
Dzięki systemowi ITC możemy korzystać aż z czterech trybów jazdy:
- Tryb Eco: Ta funkcja zapewnia do 46% lepszą wydajność zużycia paliwa, dzięki wykorzystaniu automatycznego określaniu dostarczania mocy w sposób najbardziej ekonomiczny.
- Tryb regulacji prędkości: To rodzaj tempomatu, można ustawić żądaną prędkość. Pomimo, że będzie się zmieniał prędkość wiatru lub prądy wodne, skuter będzie się stale poruszał z zadaną prędkością. Ten tryb przeznaczony jest do holowania, nawigacji w cienkich przesmykach lub ciasnych portach.
- Tryb sportowy : Jest to najbardziej wrażliwe i jednocześnie najszybsze ustawienie. Silnik bardzo szybko reaguje na dodanie lub odjęcie gazu. W tym ustawieniu skuter osiąga również największe szybkości.
- Tryb narciarski: Zapewnia możliwość holowania w idealnej linii prostej. Pięć różnych profili przyspieszenia ułatwia prowadzącemu płynny start i utrzymanie stałego tempa. Zapewnia dużą przewidywalność w prowadzeniu skutera, dzięki czemu narciarz wodny może skupić się na jeździe i ewolucjach.
Zamknięty system chłodzenia
System w którym układ chłodzenia działa w zamkniętym systemie (CLCS) wykorzystując płyn chłodzący, aby utrzymać silnik w idealnej temperaturze. Rozwiązanie identyczne jak w samochodach czy też motocyklach. Zapobiega ono przedostawaniu się do silnika słonej wody powodującej korozję oraz szkodliwych zanieczyszczeń. Konkurencyjne firmy stosują chłodzenie znane z tradycyjnych jednostek pływających, gdzie silniki chłodzone są wodą zaburtową.
System Ergolock
Siedzisko
W skuterach zastosowano stosunkowo wąskie siedzenie i wyprofilowanie w miejscu kolan. Przy jego projektowaniu inspirowano się rozwiązaniami stosowanymi w wyścigach. Takie rozwiązania zapewniają lepszą kontrolę nad skuterem podczas jazdy oraz odczuwalnie obniżają zmęczenie górnych partii ciała.
Miejsca na nogi wyprofilowane pod skosem.
To rozwiązanie pozwala na lepsze „zaparcie się” nogami podczas wykonywania gwałtownych manewrów.
Silniki Rotax
W skuterach zastosowano dopracowane konstrukcyjnie i niezawodne silniki Rotax.
Dysponują one mocami: 60, 90, 130, 170, 230 i 300 KM.
Kolorowy 7 lub 8 calowy wyświetlacz, odporny na zarysowania kadłub wykonany z Polytec, system pompki iDF, niepowtarzalny design i wiele innych ciekawych rozwiązań.
I nie musisz od razu tego kupować, aby wypróbować i dobrze się bawić.
Zapraszamy do naszej wypożyczalni w Poznaniu
Mamy również przyczepy, samochód z hakiem i inny niezbędny sprzęt.